14:31 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اکتشافات معدنی

استعفای مهدی‌زاده از سمت معاونت وزیر و ریاست سازمان زمین‌شناسی
پایگاه خبری راد: کامبیز مهدی‌زاده معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی از سمت خود استعفا کرد.
اعلام نتایج جدیدترین ارزیابی خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی
پایگاه خبری راد: نتایج جدیدترین ارزیابی خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی اعلام شد.
 اولویت‌ اصلی سازمان توسعه و نوسازی معادن اکتشاف است
پایگاه خبری راد: توسعه اکتشاف و حذف بوروکراسی‌های پیچیده این سازمان را از جمله اولویت‌های سازمان توسعه و نوسازی است.
 نقشه‌های فرونشست دشت‌های ایران در سال جاری تهیه شد
پایگاه خبری راد: با توجه به کاهش تراز سطح دشت‌های ایران به دلیل خشکسالی، از سوی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی نقشه‌های یکصد هزارم فرونشست دشت‌های ایران در سال 1397 منتشر شد.
خطوط ریلی که در شرایط بحران فرونشست قرار دارند
پایگاه خبری راد: بعد از خط راه آهن و کریدور انتقال نیروی ورامین، خط راه آهن شیراز-اصفهان نیز در لیست بحران‌خیز از نظر فرونشست زمین قرار گرفت.
مهمترین انتظارات فعالان معدنی از وزیر صمت
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مهمترین انتظار فعالان معدنی از وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت (صمت) را اجرای نقشه راه معدن و صنایع معدنی عنوان کرد که به گفته وی مهمترین بند این طرح، توسعه اکتشافات معدنی است.
وزارت صنعت نیازمند جراحی بزرگ است!
پایگاه خبری راد: معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: در وزارت صنعت، معدن و تجارت باید جراحی بزرگی صورت گیرد.
اتحاد دولت و بخش خصوصی برای جذب سرمایه‌گذاران به بخش معدن
پایگاه خبری راد: عضو هیات‌مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، مهمترین راهکار حمایت از معادن و صنایع معدنی در شرایط فعلی را اتحاد دولت، بخش خصوصی و متخصصان و دانشگاهیان برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به این بخش عنوان کرد.
گنجی مغفول ‌در دل آذربایجان
پایگاه خبری راد: آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های برتر کشور در زمینه ذخایر معدنی سنگ‌های نما محسوب می‌شود، این در حالی است که این گنجینه‌ها که می‌تواند بیکاری را در استان ما به حداقل رسانده و اقتصاد را رونق دهد، آنطور که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
۷ معاون شریعتمداری از وزارت صنعت می‌روند+اسامی
پایگاه خبری راد: هفت معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابلاغ قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان طی دو ماه آینده باید از سمت خود کناره‌گیری کنند.
شناسایی 19 پهنه امیدبخش معدنی در قم
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: در عملیات ژئوفیزیک هوایی 19 پهنه امید بخش معدنی در قم شناسایی شد.
وجود بیش از 300 معدن فعال در اصفهان/ارائه آخرین دستاوردهای حوزه زمین‌شناسی اقتصادی
پایگاه خبری راد: دبیر علمی دهمین همایش ملی انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران گفت: این همایش ملی با حضور بزرگان زمین‌شناسی از ۴۸ دانشگاه سراسر کشور و مسئولان استانی در روزهای ۱۴ و ۱۵ شهریور ۹۷ در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.
"فیروزه" ایران همچنان به نام و کام ترک‌ها!
پایگاه خبری راد: فیروزه ایران که بهترین نوع این سنگ قیمتی در جهان شناخته شده، به دلیل نداشتن دستگاه‌های مناسب تراش، به صورت خام و با سود اندک به ترکیه می‌رود و از آنجا به نام این کشور در بازارهای جهانی عرضه می‌شود که ارزش افزوده بالایی برای ترک‌ها ایجادکرده و معدن‌کاران ایرانی را بی‌نصیب گذاشته است.
ایران به سالی ۸ تن طلا می‌رسد
پایگاه خبری راد: در حال حاضر ذخایر قطعی طلا در معادن ایران ۲۵۰ تن است که توسط بخش خصوصی، دولتی و سرمایه‌گذاری خارجی در حال استخراج است و به گفته عضو هیات مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، به زودی به استخراج هشت تن طلا در سال می‌رسیم و احتمال کشف طلا تا هزار تن وجود دارد.
مطالعه مشترک ایران و روسیه درباره گسل‌های فعال و تغییرات تراز آب دریای خزر
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر زمین‌شناسی دریایی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی از توسعه همکاری ایران و روسیه برای مطالعات جامع دریای خزر خبر داد و گفت: بر اساس قراردادی که با طرف روسی منعقد شد، مطالعه ساختار زمین تا عمق حدود 50 کیلومتری و شناسایی شواهد گسل‌های پویا و لرزه‌زا در رسوبات سطحی بستر دریا انجام خواهد شد.